میزان درآمد از تدوین در ایران چقدر در ماه هست؟

میزان درآمد از تدوین در ایران چقدر در ماه هست؟

آیا به دنبال یک شغل پردرآمد هستید؟ می‌خواهید تدوین را فرا بگیرید ولی هنوز از درآمد آن اطمینان ندارید؟ می‌خواهید بدانید برای کسب درآمد بالا از تدوین چه کارهایی باید انجام دهید؟ آیا به دنبال میانگین درآمد تدوینگر در ایران و خارج از ایران هستید؟ اگر به دنبال پاسخی برای پرسش‌های بالا هستید، جای درستی قرار دارید؛ ما امروز در این مقاله قرار است به صورت کامل به بررسی میزان درآمد از تدوین داخل ایران بپردازیم و سعی کنیم با دیدی باز و به دور از هیچ گونه جهت گیری واقعیت را به شما بگوییم! چیزی که شاید بقیه جاها نتوانید آن را پیدا کنید.

تدوینگر کیست؟

شاید برای شما سوال باشد دقیقا تدوینگر کیست و در حوزه کسب و کار چه کارهایی انجام می‌دهد؟ به صورت خلاصه تدوین گر شخص انتهایی هر پروژه است که با استفاده از مهارت و خلاقیت‌هایی که دارد، اجزای مختلف ویدئو را به یکدیگر متصل کرده و با استفاده از آن، یک ویدئوی جذاب در اختیار آن پروژه قرار می‌دهد. عمدتا تدوینگر با استفاده از آموزش پریمیر و درکنار آن آموزش‌های جانبی مانند آموزش داوینچی ریزالو، به یک تدوینگر تبدیل شده است که با تلاش و بهبود کیفیت کار خود می تواند به فکر درآمدهای بسیار خوبی باشد.

کسب درآمد از تدوین با راه اندازی کسب و کار شخصی یا پروژه ای؟

شاید خیلی از تخصص‌ها این امکان را نداشته باشند که بتوان با استفاده از آن یک کسب و کار شخصی راه اندازی کرد؛ اما تدوین یکی از حرفه‌هایی است که شما می‎توانید با داشتن مهارت و تخصص مورد نیاز، با کمی کوشش کسب و کار شخصی خود را در حوزه فیلم و سینمایی راه اندازی کنید. حال که با این واقعیت آشنا شدید، به یک سوال پاسخ دهید. کسب و کار شخصی یا پروژه‌ای؟ اصلا از چه روش‌هایی می شود در تدوین به درآمد رسید؟

  1. کار به صورت فریلنسری (دورکاری و کار در منزل)
  2. راه اندازی کسب و کار شخصی
  3. فعالیت در پروژه‌های بزرگ سینمایی

  • تدوین به صورت فریلنسری 

شاید خیلی از افراد موفق در این حوزه همین الان هم مشغول کار به صورت فریلنسری هستند. فریلنسر در اصطلاح به کسانی گفته می‌شوند که به صورت دورکاری و در منزل یا محل دفتر خود با کارفرماها از راه دور ارتباط می‌گیرند و پروژه آن‌ها را انجام می‌دهند بدون آنکه نیاز به حضور فیزیکی در محل خاصی باشد. پروژه‌های فریلنسری عمدتا سود خوبی برای تدوینگر حرفه‌ای دارند و از همین رو خیلی از افراد از این دست پروژه‌ها بسیار استقبال می کنند.

مطالب پیشنهادی  کدام نسخه فتوشاپ بهتر است؟

تعداد پروژه‌هایی که در حوزه تدوین برای فریلسنرها وجود دارد نسبت به سایر حوزه‌ها کمی شاید متفاوت باشد و برای اینکه بتوانید پروژه های خوب بگیرید باید مهارت خود را بالاتر ببرید. با این حال قطعا کسی که رزومه و توانایی بالایی دارد همیشه پروژه نیز می‌تواند دریافت کند. با این حال این ایراد نه تنها برای پروژه‌های تدوین که برای تمامی حوزه ها نیز وجود دارد که شما در صورت قطعا همکاری با یک کارفرما ممکن است مدتی بیکار باشید تا پروژه بعدی را شروع کنید.

  • راه اندازی کسب و کار شخصی توسط تدوینگر

این روش کمی با روش قبلی متفاوت است. شما در این روش افراد خبره‌ای را استخدام می کنید تا بتوانید با استفاده از آن تعداد پروژه‌های بیشتر و بهتری دریافت کنید و از این طریق درآمد خود را افزایش دهید. در این روش شما به عنوان تدوینگر نیاز است که یک مکان فیزیکی داشته باشید تا بتوانید افراد را به دور خود جمع کرده و کارایی را هرچه بالاتر ببرید. این روش می تواند برای شما ماهانه به راحتی چند ده میلیون درآمد به همراه داشته باشد.

  • فعالیت با گروه‌های مختلف سینمایی 

امروزه فضای سینمایی و استفاده افراد از تدوین بسیار گسترش پیدا کرده است. تمامی کارگردانان و افرادی که در این حوزه هستند به دنبال جذب افراد متخصص هستند و برای جذب در این پروژه‌ها باید یک رزومه بسیار قوی داشته باشید.

شبکه‌های اجتماعی فرصتی بینظیر برای کسب درآمد

امکان ندارد شخص یا مجموعه‌ای بخواهند ویدئوی باکیفیت تولید کنند ولی نیاز به تدوینگر نداشته باشند. همین چند روز اخیر داخل استوری های اینستاگرام بارها و بارها دیدم که اشخاص با تعداد فالوور بالا برای ادیت و تدوینگری ویدیوهای خود به دنبال اشخاص با این مهارت می گردند. حال که این فرصت بینظیر وجود دارد، حیف است دیگران فقط از آن استفاده کنند. همین امروز اقدام کنید می توانید طی چند ماه آینده به یک فرد حرفه ای در این بازار تبدیل شوید که بتوانید به خوبی کسب درآمد کنید.

درآمد هر ساعت تدوین در ایران

درآمد تدوین متناسب با پروژه تغییر می کند. یه بخش خوبی از هزینه های تدوین نیز به صورت توافقی است که چقدر برای آن پرداخت شود. اما به صورت کلی هزینه های هر بخش از تدوین را می توان به صورت جداگانه به بخش های زیر تقسیم کرد.

  • تدوین کارهای هنری

عمدتا کارهای هنری هزینه مشخصی ندارند و هر پروژه متناسب با توافق تدوینگر و کارفرما می تواند هزینه مجزا داشته باشد.

  • تدوین فیلم های عروسی

تدوین فیلم های عروسی از آن دست کارهایی است که هم اصطلاحا کلاس کارایی بالایی دارد و هم درآمد خوبی برای شما به همراه دارد. الان در تهران یک روز فیلمبرداری که همراه با ادیت و موارد مختلف است، حداقل دستمزد 10 میلیون تومانی دارد. حال شما فرض کنید بتوانید فقط هفته ای یک بار برای فیلمبرداری عروسی و تدوین مشتری داشته باشید؛ به همین راحتی ماهی 40 میلیون تومان درآمد خواهید داشت.

مطالب پیشنهادی  آموزش کپ کات | ساخت کلیپ و ادیت با capcut

نکته مهم فیلمبرداری عروسی این است که با درخواست عروس و داماد برای خدمات اضافی مانند فیلمبرداری در باغ، فیلمبرداری هوایی و…. می توانید هزینه های مجزایی دریافت کنید.

  • تدوین برای مراسمات مدارس و دانشگاه ها

نوع دیگری از تدوین که می تواند برای شما درآمد به همراه داشته باشد، فیلمبرداری و تدوین ویدئوهای مربوط به مدارس است. شما در این نوع کارها می توانید حداقل از دقیقه ای 150 تا 300 هزار تومان متناسب با نوع پروژه دریافت کنید.

درآمد تدوین در بازار ایران چقدر است؟

اگر بخواهیم به صورت دقیق مبلف و رقم به شما بگوییم باید بگوییم اصلا مشخص نیست! رقم درآمدی تدوین در بازار ایران حدود مشخصی ندارد و همین باعث شده است دیتایی در دسترس نباشد. احتمالا اگر از دیگر منبع ها دیدن کنید رقم هایی وجود دارد ولی این رقم ها هیچ چیز مشخصی برای آن وجود ندارد و کاملا حدودی است.

در بازار ایران اشخاصی که فریلنسر کار می کنند دستمزد خودشان را دارند و این رقم نیز خیلی بازه گستره ای دارد. یعنی ممکن است شخصی برای تدوین یک ویدئوی دو دقیقه از شما 500 هزار تومان مطالبه کند (که رقم بسیار پایینی است) و شخص دیگری برای همین ویدئو چیزی حدود 2 میلیون از شما دریافت کند.

این رقم برای سازمان ها و ارگان ها نیز متناسب با شرایط آن ارگان تغییر می کند و حداقل دستمزد و حقوق الان چیزی حدود 10 میلیون تومان است.

عدد دقیق برای رقم تدوینگر در ایران مشخص نیست؟

اگر واقعا به دنبال یک عدد دقیق هستید می توانیم اطلاعات زیر را متناسب با اطلاعاتی که از سایت های کاریابی مختلف دریافت کرده ایم به شما بگوییم.

  • برای تدوینگرهایی که تازه وارد بازار کار شده اند و آنچنان رزومه قوی ندارند، حدود درآمد ماهیانه می تواند تا 8 میلیون باشد.
  • برای افرادی که دارای رزومه کاری و سابقه هستند این رقم از 10 تا 15 تومن متغیر است.
  • برای کسانی که با پروزه های بزگر همکاری می کنند این رقم از 18 میلیون شروع می شود.
مطالب پیشنهادی  آموزش فارسی نوشتن و حل مشکل فارسی نوشتن در فتوشاپ

درآمد تدوینگر در خارج از کشور

جال که درآمد تدوینگر در داخل ایران را با هم بررسی کردیم، بهتر است درآمد این افراد را در خارج از کشور را نیز بررسی کنیم. طبق آمار جهانی به صورت متوسط درآمد فردی در آمریکا به صورت سالیانه 60 هزار دلار است که این رقم در برخی ایالت ها تا 90 هزار دلار نیز افزایش پیدا می کند.

به صورت کلی حداقل میانگین افراد در جهان چیزی حدود 22 دلار در ساعت است. این رقم نیز همانند ایران متناسب با افزایش مهارت، افزایش خواهد یافت و همین نشان دهنده موضوع افزایش مهارت شما است.

آیا با وجود هوش مصنوعی شغل تدوینگر از بین خواهد رفت؟

شاید این نگرانی برای خیلی هایی که می خواهند این حوزه را آغاز کنند وجود داشته باشد؛ بگذارید یک بار برای همیشه خیالتان را راحت کنم. شغل هایی از این دست که نیاز به خلاقیت دارند، به هیچ عنوان از بین نخواهند رفت. شما به عنوان متخصص می توانید از آن برای راحتی کار خود بهره بگیرید ولی قطعا این ابزارهای هوش مصوعی نمی توانند جای شما را در فرآیند ادیت بگیرند چرا که هیچ کدام نه از باورها و شرایط محیطی ما خبر دارند نه هیچ کدام می توانند مانند یک انسان المان های مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهند.

سخن پایانی

امروز در این مقاله سعی کردیم میزان درآمد از تدوین در ایران را با یکدیگر بررسی کنیم. نکته‌ای که وجود دارد، این درآمد متناسب با مهارت‌های شما، شبکه سازی، توانایی مذاکره و پروژه گرفتن می‌تواند افزایش یابد. این حوزه متناسب با فرصت‌هایی که اکنون پیش روی آن وجود دارد بسیار مناسب است و همین الان بهترین فرصت است تا آموزش و یادگیری در این حوزه را آغاز کنید چرا که قطعا آینده‌ای روشن در مسیر این شغل وجود دارد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید