بهترین برنامه های ادیت گوشی سال 1402 چیست؟

بهترین برنامه های ادیت گوشی سال 1402 چیست؟

در دنیای امروز، بهترین برنامه های ادیت گوشی بسیار قدرتمند و پر کاربرد هستند. روزانه افرادی زیادی از ویرایش فیلم استفاده می‌کنند. اما با پیشرفت اپلیکیشن ها دیگر نیازی به ادیت های سنگین و سخت در ویندوز نداریم. برنامه های موجود برای همه ی کاربران قابل استفاده است. تفاوتی ندارد که کاربر اندروید باشید یا ios. زیرا برنامه ویرایش ویدیو برای هر سیستم عاملی وجود دارد. با استفاده از این برنامه ها می‌توانید ویرایش ویدیو را برای هر رسانه ای انجام دهید. کلیپ های اینستاگرامی بسازید، ادیت ویدیوهای یوتیوب را انجام دهید، یا برای تیک تاک یک میکس جالب بسازید. این نوع ادیت مخصوص افرادی است که سریع دارند سریع تر به نتایج دست یابند و حوصله ی ادیت با ویندوز را ندارند. یا افرادی که به دلیل نداشتن مهارت های نرم افزاری به دنبال برنامه های ساده هستند‌.

ادیت فیلم با گوشی

شاید در ابتدا تعجب کنید! ادیت فیلم با گوشی، چطور ممکن است؟ ما در این مطلب بهترین برنامه های ادیت گوشی را به شما معرفی می‌کنیم. اما نباید انتظار داشته باشید که این نوع ادیت با ادیت تخصصی در ویندوز برابر باشد‌. قطعا ویرایش نیازمند مهارت و تجربه ی زیاد است و اگر به دنبال یک ادیت بی نقص هستید لازم است دوره های فتوشاپ، افترافکت و پریمیر را آموزش ببینید. اما اگر می‌خواهید کارتان راه بیفتد و به ادیت به عنوان یک کار تخصصی یا شغل نگاه نمی‌کنید، می‌توانید همان ادیت ساده را در گوشی انجام دهید.

همانطور که گفتیم برنامه های زیادی برای این کار طراحی شده که در بخش های بعد بهترین اپلیکیشن ها را به شما معرفی می‌کنیم. ادیت فیلم با گوشی محدودیت سنی ندارد و هر فردی می‌تواند این کار انجام دهد. فقط لازم است که با چند برنامه ی آسان و کاربردی آشنا شود. اکثر این برنامه های رایگان را می‌توان از فروشگاه‌های گوگل‌پلی یا اپ‌استور دانلود کرد.

بهترین اپلیکیشن ادیت فیلم با موبایل

در این بخش تعدادی از این اپلیکیشن های قابل استفاده را معرفی می‌کنیم. اگر بخواهیم به اپلیکیشن های برتر در این حوزه اشاره کنیم،  capcut در این لیست قرار دارد. این برنامه دارای قابلیت های بسیار زیادی می‌باشد. البته این را نیز نظر داشته باشید که با توجه به تحریم ها دسترسی مستقیم به آن کمی دشوار است. این نرم افزار این امکان را به شما می‌دهد تا انواع فیلم را به همراه موسیقی در شبکه های اجتماعی و دیگر برنامه ها بسازید. اگر دنبال اپلیکیشنی برای گوشی ها شرکت اپل هستید،  imovie در این راستا به شما کمک می‌کند. این یک برنامه رایگان ویرایش ویدئو رسمی اپل می‌باشد؛ می‌توان با خیال راحت ادیت های فیلم در موبایل به این وسیله انجام داد، چرا که خروجی بسیار عالی به شما می‌دهد.

مطالب پیشنهادی  آموزش کپ کات | ساخت کلیپ و ادیت با capcut

Filmorago اپلیکیشنی برتر و قوی در این زمینه محسوب می‌شود. این برنامه نیز طراحی شده برای انواع گوشی های اندورید و ios است. با کمک فیلموراگو می‌توانید انواع کلیپ های مختلف را در شبکه های اجتماعی بسازید. این شبکه ها شامل: اینستاگرام، یوتیوب و … می‌باشد. استفاده از این نرم افزار رایگان بوده و برای ویرایش فیلم کمک شایانی به شما می‌کند. از مزایای این برنامه امکان وارد کردن عکس و کلیپ های موجود در حافظه تلفن یا شبکه های اجتماعی است.  در فیلموراگو این قابلیت وجود دارد تا سرعت فیلم را افزایش یا کاهش دهید تا در فیلم حرکت آهسته یا سریع شود.

برنامه ادیت فیلم حرفه ای برای اینستاگرام

یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار، اینستاگرام است. این شبکه دیگر جایی برای انتشار روزمرگی ها ندارد و برای جذب مخاطب نیازمند محتوای حرفه ای می‌باشد. با توجه به اینکه اینستاگرام یک برنامه ی تصویر محور است، ادیت ویدیو حرفه ای می‌تواند موثر باشد. در ادامه چند ادیتور حرفه ای برای اینستاگرام به شما معرفی می‌کنیم.

برنامه VideoShow برای ادیت ویدیوی اینستاگرام

افراد زیادی از علاقه مندان این برنامه می‌باشند. زیرا ویرایش با این اپلیکیشن گوشی، بسیار راحت است و قابلیت های زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد‌. VideoShow یک برنامه همه کاره و حرفه ای برای ویرایش فیلم به حساب می‌آید. این برنامه را به راحتی می‌توان از گوگل پلی دانلود کرد و نصب آن هزینه ای ندارد. از مزایای آن می‌توان به ایجاد متن، صدا و موسیقی، دارا بودن افکت های زیبا، فیلترهای متعدد، استیکرها، فریم ها و… اشاره کرد.

برنامه Flipgram برای ساخت کلیپ اینستاگرام

از رایج ترین نرم افزارهای گوشی برای ساخت کلیپ Flipgram می‌باشد. این برنامه رایگان، این امکان را به کاربر می‌دهد که عکس ها را در کنار هم قرار دهد و با آنها یک کلیپ جذاب و جدید برای اینستاگرام بسازد. امکان افزودن افکت، موسیقی، دیزاین بصری و شخصی سازی ویدیو نیز وجود دارد. از دیگر مزایای آن وارد کردن عکس از فیسبوک، اینستاگرام و گالری به نرم افزار Flipgram می‌باشد.

نرم افزار PowerDirector برای ادیت فیلم

این نرم افزار علاوه بر ادیت فیلم می‌تواند ساخت ویدیو کلیپ حرفه ای اینستاگرام را نیز انجام دهد. در این برنامه می‌توانید کلاژ تصویری و ویدیویی ایجاد کنید و می‌توانید از قالب های فراوان آن، برای پس زمینه و افکت استفاده کنید. استفاده از ویژگی افکت سینمایی و صداگذاری در این برنامه خارق العاده است. از این جهت این برنامه توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند‌.

مطالب پیشنهادی  بهترین برنامه های ادیت در مک بوک + بررسی ویژگی

برنامه فتوشاپ فیلم با گوشی

بسیاری از کاربران به دنبال برنامه فتوشاپ فیلم با گوشی هستند. اما باید به شما بگویم که این خواسته از ابتدا نادرست است. زیرا برنامه ی فتوشاپ برای ادیت و ویرایش عکس می‌باشد و در کنار آن قابلیت های دیگری مانند طراحی گرافیکی(بنر، لوگو، روتوش و…) دارد. در کل نمی‌توان با فتوشاپ فیلم را ویرایش کرد. اما اگر به دنبال ویرایش تصاویر هستید می‌توانید از نسخه ی Photoshop Express Photo Editor استفاده کنید.

با استفاده از آن می‌توانید ترکیب و ویرایش تصاویر را با کیفیت انجام دهید. اما انتظار نداشته باشید که این ورژن همانند نسخه ی ویندوز فتوشاپ عمل کند. گرچه هر دو برنامه از شرکت Adobe هستند، اما نسخه ی ویندوز آن تخصصی تر از نسخه گوشی می‌باشد. از ویژگی های محبوب این نرم افزار لایه ها، ابزارهای انتخاب، تنظیمات رنگ، نور ، روشنایی، فیلترها و… می‌باشد. استفاده از این نرم افزار برای افرادی آسان تر است که مهارت استفاده از فتوشاپ را آموخته باشند.

برنامه ادیت حرفه ای

هیچ وقت نمی‌توانیم ادعا کنیم که بهترین برنامه های ادیت گوشی، می‌توانند ادیت های حرفه ای انجام دهند. زیرا یک ادیت حرفه ای نیازمند یادگیری تخصص و مهارت های مختلف می‌باشد. به عنوان مثال یک ادیتور متخصص فیلم به نرم افزار پریمیر تسلط دارد و در کنار این نرم افزار از دیگر نرم افزارهای ادوبی مانند فتوشاپ، افترافکت، آدیشن و… استفاده می‌کند. تا بتواند پروژه ای باکیفیت به کارفرما تحویل دهد. قطعا نمی‌توان انتظار داشت که اتمام کار این ادیتور با یک ادیت ساده در گوشی یکسان باشد. پس اگر به دنبال برنامه ادیت حرفه ای هستید، باید ابتدا آموزش ببینید و سپس نرم افزارهای مربوطه را در ویندوز نصب کنید. با این امکانات می‌توانید یک ادیت حرفه ای و باکیفیت انجام دهید. اما ویرایشگرهای گوشی برای مواقع ضروری که دسترسی به سیستم کامپیوتر نداریم یا مهارت استفاده از نرم افزارهای تخصصی را نداریم، مفید است.

بهترین برنامه ادیت فیلم برای یوتیوب

با توجه به افزوده شدن کاربران فعال یوتیوب تولید محتوای ویدئو با کیفیت بالا بسیار ضروری می‌باشد. در صورت نداشتن تخصص در این زمینه بهتر است از نرم افزارهای حرفه ای استفاده کنید. این نرم افزار ها زرای ویرایش فیلم با کیفیت بالا طراحی و تولید شده اند. یکی از این برنامه های عالی و کاربردی short cut است و روی ویندوز، ios و لینوکس کار می‌کند. اگر نیازمند یک ویرایشگر حرفه ای در عین حال ساده هستید easaus video editor را پیشنهاد می‌کنیم. با کمک گرفتن از این برنامه می‌توان تمامی مراحل ویرایش را به دلخواه خود انجام دهید. این مراحل شامل: برش، تقسیم، ادغام، چرخش، ترکیب کلیپ های ویدئویی و سرعت یا کاهش سرعت فیلم است. نرم افزار رایگان lightworks یک برنامه ویرایش ویدئو مناسب برای یوتیوب می‌باشد. از این نرم افزار می‌توان برای کلیپ های شخصی یا ویدئو های خانگی و تبلیغات استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی  بهترین برنامه های ادیت کامپیوتر چیست؟

سخن پایانی

در این مطلب با بهترین برنامه های ادیت گوشی آشنا شدیم و بهترین اپلیکشن های ویرایشگر را برای اینستاگرام و یوتیوب معرفی کردیم. با توجه به اینکه این برنامه های برای دسترسی آسان و سهولت در کار تولید شده اند، می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. اما نمی‌توان انتظار ساخت کلیپ های تخصصی را در برنامه های گوشی داشت. برای انجام یک ادیت حرفه ای فیلم بهتر است از پریمیر یا افترافکت استفاده کنیم. اگر به دنبال آموزش این دو نرم افزار کاربردی هستید، باید به درستی تحقیق کنید و از آموزشی استفاده کنید که با بیانی ساده، این مهارت ها را به شما بیاموزد. زیرا امروزه در سایت های مختلف آموزش های زیادی وجود دارد که برخی از آنها به طور پیچیده ای ارائه می‌شوند.

اما اساتید باتجربه این حوزه می‌دانند که آموزش پیچیده برای افراد مبتدی مناسب نیست. آموزش باید به گونه ای باشد که فرد صفر تا صد نرم افزار را بیاموزد اما با زبانی ساده و روان بیان شود. پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال آموزش های رایگان نباشید، زیرا این کار به گونه ای وقت هدر دادن است و این نوع آموزش ها صرفا جهت جذب مخاطب ارائه می‌شوند و شامل یادگیری تمامی نکات نرم افزار نمی‌شوند. افرادی که با این گونه آموزش ها پروژه دریافت می‌کنند، نمی‌توانند به درستی پروژه را به اتمام برساند زیرا از تمامی اصول کار با نرم افزار مطلع نیستند. از این بابت پیشنهاد می‌کنیم که یکبار وقتتان را صرف یک آموزش اصولی کنید تا در نهایت بتوانید از آن بهره مند شوید‌.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید