بهترین برنامه های ادیت در مک بوک + بررسی ویژگی

بهترین برنامه های ادیت در مک بوک + بررسی ویژگی

قطعاً برای تمامی ما افراد پیش آماده است که بخواهیم ویدیو یا تصویری را ادیت کنیم ولی ندانیم که چه نرم افزاری مناسب این کار است. ادیت کردن ویدیو یا تصویر به صورت کلی نیازمند یک سیستم نسبتاً قوی است و شما برای این که خروجی مناسب از پروژه خودتون دریافت کنید، نیازمند یک سیستم عامل استاندارد هستید. شرکت اپل محصولات متفاوتی عرضه کرده است و یکی از محبوب ترنی محصولات شرکت اپل، مک بوک است که بسیار مناسب برای طراحی و تدوین و ادیت است. ما در این مقاله به شما بهترین برنامه های برای ادیت مک بوک را معرفی خواهیم کرد.

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که لپ تاپ های اپل (مک بوک) سیستم عامل منحصر به فرد خودشان را دارند و مثل دیگر برند های لپ تاپ نیستند. (به عنوان مثال یکی از سیستم عامل های معروف ماکروسافت ویندوز است ولی مک بوک ها سیستم عامل مخصوص به خود را دارد)

شاید برای شما دوستان این سؤال مطرح شود که آیا روی مک بوک می‌توانیم هر برنامه ادیتی نصب کنیم؟ قطعاً که خیر. ممکن است که برخی از نرم افزار های تدوین و ادیت فقط و فقط برای ویندوز عرضه شده باشند و نسخه مک آن ها موجود نباشد و بدین ترتیب شما نمی‌توانید آن را بر روی مک بوک خودتان نصب کنید. اصلاً جای نگرانی نیست دوست من، با ما همراه باشید تا بهترین برنامه های برای ادیت مک بوک را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین برنامه های برای ادیت مک بوک :

تا به الان با موضوعات متعددی آشنا شدید و در این بخش به سراغ بهترین برنامه های برای ادیت مک بوک خواهیم رفت:

  • داوینچی ریزالو (DaVinci Resolve): یکی از بهترین برنامه های برای ادیت مک بوک داوینچی ریزالو است. این نرم افزار برای سیستم عامل مک رایگان بوده و شما می‌توانید به راحتی آن را دانلود و نصب کنید. (بهتر است بدانید که این نرم افزار به سیستم نسبتاً قدرتمند نیازمند است و اگر شما سیستم ضعیفی دارید، هنگام فعالیت با کرش کردن مواجه خواهید شد)

از جمله قابلیت های داوینچی ریزالو توانایی پردازش تصویر با بالاترین کیفیت ممکن، بریدن تصویر و ویدیو، افزایش و کاهش صدا و همچنین تصحیح کردن رنگ و… اشاره کرد. اگر بخواهیم نقطه قوت این نرم افزار را انتخاب کنیم پیش از هرچیزی به شما پیشنهاد میدهیم آموزش داوینچی ریزالو را مشاهده کنید، قطعاً که تصحیح کردن رنگ و نور پردازی از جمله ویژگی شگفت انگیز داوینچی ریزالو است. به عنوان مثال شما به هنگام غروب یک ویدیو ضبط کردید ولی حالت نور پردازی ویدیو کاملاً تیره است و سوژه ها به خوبی نمایش داده نمی‌شود.

مطالب پیشنهادی  بهترین برنامه های ادیت گوشی سال 1402 چیست؟

اصلاً جای نگرانی نیست، داوینچی ریزالو به شما کمک می‌کند که نور پردازی ویدیو را به صورت کاملاً طبیعی ایجاد کنید، بهتر است بدانید که برای ادیت فیلم های سینمایی نیز از این نرم افزار استفاده می‌شود. (این نرم افزار به صورت نسخه رایگان و پرو در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اگر شما امکانات بیشتری از این نرم افزار می‌خواهید، باید نسخه پرو آن را تهیه کنید)

  • آی مووی (iMovie): تا به حال برای شما دوستان پیش آمده است که چندین تصویر را ذخیره کرده باشید و بخواهید آن را به ویدیو تبدیل کرده و روی آن صدا بگذارید؟ قطعاً که نرم افزار iMovie در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. (همین الان که شما در حال مطالعه این مطلب هستید، نرم افزار آی مووی یکی از بهترین برنامه های برای ادیت مک بوک محسوب می‌شود)

از جمله قابلیت های این نرم افزار می‌توان به افزایش یا کاهش سرعت ویدیو، نور پردازی، اضافه کردن چند تصویر به هم در قالب ویدیو و صدا گزاری اشاره کرد. افرادی که سیستم عامل مک دارند، می‌توانند برای پروژه های شخصی و خانوادگی خود از این نرم افزار استفاده کنند. (البته که این نرم افزار ابزار های محدودی دارد و قادر نیست که به صورت کامل ویدیو های طولانی مدت را ادیت کند)

  • اوپن شات (OpenShot): نرم افزار OpenShot نیز در کنار بهترین برنامه های ادیت مک بوک قرار می‌گیرد که کاربران به صورت رایگان می‌توانند آن را تهیه کنند. (قابل توجه است که این نرم افزار از سال 2007 تا به الان در حال فعالیت است و شرکت سازنده آن نسخه های جدیدی منتشر کرده است و با هر نسخه جدید امکانات پیشرفته نیز به چشم می‌خورد)

اگر بخواهیم به ویژگی های نرم افزار OpenShot اشاره کنیم، اولین موردی که به چشم می‌خورد پویانمایی است. این نرم افزار کمک می‌کند که شما انیمیشن بسازید و یا آن ها را ادیت کنید و از جلوه های ویژه برای پویانمایی نیز بهره مند است. اضافه کردن آهنگ به ویدیو، برداشتن صدا و جایگزین کردن صدای دیگر و اضافه کردن افکت و جلوه های بصری (به عنوان مثال شما می‌توانید از افکت های نور پردازی استفاده کنید و روشنایی و سایه ویدیو را کنترل کنید) از ویژگی های دیگر OpenShot است. (البته که نسخه های جدید این نرم افزار نیز منتشر شده و کاربرانی که سیستم عامل مک دارند به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند)

مطالب پیشنهادی  میزان درآمد از تدوین در ایران چقدر در ماه هست؟

  • شات کات (Shotcut): یکی دیگر از نرم افزار های محبوب برای ادیت مک بوک Shotcut است. این نرم افزار نسبت به نرم افزار اوپن شات امکانات بیشتری دارد، اما مهم‌ترین نکته مثبت این نرم افزار آموزش های رایگان از سطح مبتدی تا پیشرفته این نرم افزار است که خود کمپانی سازنده در اختیار کاربران قرار داده. (شما می‌توانید در سایت سازنده این نرم افزار به ویدیو های آموزشی دسترسی داشته باشید و نحوه کار با این نرم افزار را آموزش ببینید)

Shotcut قالب های ویدیویی کاملاً پیشرفته و جدیدی دارد، به طوری که شما با بارگذاری کردن قالب بر روی ویدیو های خود جذابیت را چندین برابر می‌کنید. (بهتر است بدانید که این نرم افزار کیفیت 4K و ProRes و DNxHD را پشتیبانی می‌کند و می‌توانید اثری با بالاترین کیفیت ممکن خلق کنید)

اضافه کردن صدا و افزایش و کاهش آن، تصحیح کردن نور پردازی سه طرفه، وجود مخزن افکت و جلوه های ویژگی (برای فانتزی کردن ویدیو ها و افزایش جذابیت) و رابط کاربری کاملاً ساده باعث می‌شود که نرم افزار شات کات به عنوان یکی از برترین برنامه های ادیت مک بوک معرفی شود.

  • بلندر (Blender): یکی از نرم افزار هایی که رابط کاربری کاملاً ساده را به کاربران ارائه می‌دهد Blender است. اگر شما بلد نیستید که با نرم افزار های سنگین و پیچیده کار کنید و اگر پروژه های شما کوچک است، نرم افزار بلندر انتخابی مناسب برای مک بوک است.

شما با این نرم افزار می‌توانید صدا و صوت های سه بعدی ایجاد کنید و این نوع از صدا ها را به ویدیو استفاده کنید. (این نرم افزار آن‌قدر برای صدا سازی و جلوه های صوتی به خوبی عمل کرده که برخی از افراد فکر می‌کنند بلندر یک نرم افزار ویرایشگر صدا است و نه ویدیو)

از جمله ویژگی های نرم افزار بلندر جلوه های صوتی (مخزن صدا و جلوه هایی که می‌توانید هر کدام را به دلخواه انتخاب و بر روی ویدیو بارگذاری کنید) همچنین برش ویدیو، اضافه کردن فیلتر نوری، افزایش صدا و یا کاهش دادن آن، اضافه کردن چندین ویدیو به هم دیگر و… که از مزایای این نرم افزار تلقی می‌شود. (Blender کاملاً رایگان است و شما می‌توانید آن را بر روی سیستم عامل مک خود نصب کنید)

مطالب پیشنهادی  آموزش کپ کات | ساخت کلیپ و ادیت با capcut

تفاوت بین برنامه های اشتراکی و رایگان :

اولین موضوعی که قبل از هر چیزی باید به آن بپردازیم در رابطه با تفاوت بین برنامه های رایگان و اشتراکی ادیت برای مک بوک است. نرم افزار هایی همانند افتر افکت و پریمیر که برای نسخه ویندوز به صورت رایگان وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی آن را دانلود و نصب کنید.

اما برای سیستم عامل مک این موضوع کاملاً فرق می‌کند، شما برای دسترسی به این نوع نرم افزار ها و نوار ابزار آن ها ابتدا باید اشتراک ماهانه یا سالانه تهیه کنید و با وارد کردن لایسنس اجازه استفاده به شما داده می‌شود. (قطعاً که با این وجود هزینه زیادی برای دارندگان سیستم عامل مک به وجود می آید)

اما تا زمانی که نرم افزار های رایگان ادیت وجود دارد چرا به سراغ نرم افزار های اشتراکی برویم؟ برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید به نیاز خودتان کمی فکر کنید. اگر شما می‌خواهید که تصویر و یا یک ویدیو کوتاهی را ادیت کنید، قطعاً که نرم افزار های رایگان نیاز شما را برآورده خواهد کرد ولی برای نور پردازی و ادیت ویدیو های طولانی (همانند فیلم های سینمایی و…) قطعاً که باید نسخه اشتراکی برخی از نرم افزار ها را تهیه کنید. در بخش بعدی با بهترین برنامه های برای ادیت مک بوک آشنا خواهید شد و اکثر این برنامه ها به صورت رایگان موجود هستند.

جمع بندی و سخن پایانی :

در این مقاله سعی کردیم بهترین برنامه های ادیت مک بوک را برای شما معرفی و ویژگی های آن ها را شرح دهیم. بهتر است بدانید که انتخاب نرم افزار ادیت تا یک جایی پاسخگو نیاز های شما است و مابقی به تخصص شما برمی‌گردد. شما دوستان باید یک نرم افزار قدرتمند انتخاب کرده و سپس آموزش مختص به آن را شروع کنید، این گونه می‌توانید به یک ادیتور حرفه ایی تبدیل شوید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید