بهترین برنامه های ادیت کامپیوتر چیست؟

بهترین برنامه های ادیت کامپیوتر چیست؟

بهره‌گیری از بهترین برنامه های ادیت کامپیوتر فقط برای افراد متخصص یا برخی از مشاغل نمی‌باشد. زیرا امروزه بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز از این نرم افزارهای ویرایش استفاده می‌کنند. علاوه بر آن یادگیری و آموختن یک مهارت جدید که بتواند در کاهش هزینه های ما تاثیرگذار باشد، بسیار لذت بخش است. قطعا شما هم به دنبال یک ویرایشگر حرفه ای برای اینستاگرام، یوتیوب، فیس بوک یا دیگر شبکه های اجتماعی خود هستید‌. اما برای ساخت یک کلیپ یا ادیت یک فیلم یا عکس می‌توان از ویرایشگرهای گوشی استفاده کرد؟

بله می‌توان با گوشی نیز ادیت انجام داد اما هیچ وقت نمی‌توان انتظار کیفیت بالا و ادیت حرفه ای داشت. زیرا با گوشی فقط یک ادیت ساده انجام می‌شود و برای یک ادیت حرفه ای لازم است که از نرم افزارهای ویندوز کمک گرفت. نرم افزارهای زیادی برای ادیت عکس، فیلم، صدا، یا ساخت کلیپ، استوری موشن، انیمیشن و… طراحی شده. در این مطلب سعی داریم جذاب ترین و پرکاربردترین برنامه های ویندوز را به شما معرفی کنیم.

برنامه ادیت عکس برای کامپیوتر

ادوبی فتوشاپ Adobe Photoshop از بهترین برنامه های ادیت کامپیوتر می‌باشد. قطعا اسم برنامه ی فتوشاپ به گوشتان خورده. این برنامه کاربردی برای ادیتورها، هنرمندان و طراحان اولین گزینه است. این برنامه شامل لایه ها، ماسک ها، روتوش، تغییر رنگ و نور، حذف و اضافه کردن  به تصویر و هزاران ابزار دیگر می‌باشد. قابلیت های فتوشاپ بسیار بالا و ارزشمند است که شما با دیدن دوره آموزش فتوشاپ میتوانید به این مورد مسلط شوید. تقریبا می‌توان گفت که هر نوع تغییری در عکس با نرم افزار فتوشاپ قابل انجام است. این برنامه محبوب می‌تواند برای خلق تصویرسازی یا تصاویر گرافیکی به شما کمک کند. استفاده از این نرم افزار نیازمند آموزشی اصولی می‌باشد. زیرا فضای فتوشاپ برای فرد آماتور، بسیار پیچیده به نظر می‌رسد. امروزه با ظهور هوش مصنوعی، می‌توان از این برنامه ساده تر از قبل استفاده کرد. به شرط آنکه مهارت فتوشاپ را بیاموزید، تا بتوانید از هوش مصنوعی ادوبی در فتوشاپ نیز بهره مند شوید.

ادوبی پریمیر بهترین برنامه ادیت فیلم در کامپیوتر

پریمیر برنامه ای کامل با نهایت امکانات می‌باشد که شرکت ادوبی آن را طراحی و تولید کرده است. تعداد بسیاری زیادی از فیلم های با کیفیت بالا که به طور حرفه ای ویرایش شده اند توسط این نرم افزار صورت می‌گیرد. نهایت سرعت را در هنگام استفاده از ادوبی پریمیر می‌توان تجربه کرد؛ چرا که کاربران این برنامه از قابلیت جدید آن که نسخه ۶۴ بیت می‌باشد، بهره می‌گیرند. برای انجام ادیت فیلم در کامپیوتر با پریمیر در ابتدا باید ببینید که بر روی کامپیوتر قابل اجرا می‌باشد؟ شاید نیاز باشد سخت افزار کامپیوتر آپدیت یا به روز رسانی شود.

مطالب پیشنهادی  بهترین برنامه های ادیت گوشی سال 1402 چیست؟

مورد دیگر که باید به آن دقت شود مربوط به رم و کارت گرافیکی سیستم است. سعی کنید از سیستم هایی با کارت گرافیکی بالا و رم قوی استفاده کنید. رم بیشتر مساویست با عملکرد رضایت بخش و بالا که می‌تواند جوابگوی حجم فایل های ویرایش شده باشد. به طور کلی کامپیوتر های قدیمی جوابگوی یک ادیت و ویرایش حرفه ای توسط برنامه ادوبی پریمیر نیست. نرم افزار ادوبی پریمیر به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا در کامپیوتر تراک ها را در کنار به طور حرفه ای ادیت کنند.

دانلود برنامه ادیت برای کامپیوتر

زمانیکه به دنبال دانلود برنامه ادیت برای کامپیوتر هستید، ابتدا باید مشخص کنید که محصول شما چیست و شما قصد دارید چه چیزی را ادیت کنید. اگر قصد دارید عکس و تصاویر را ادیت کنید می‌توانید از برنامه فتوشاپ یا لایت‌روم استفاده کنید. البته نرم افزار فتوشاپ قابلیت های بیشتری نسبت به لایت‌روم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما استفاده از لایت‌روم نیز برای تغییر نور و رنگ بسیار جذاب می‌باشد. حال اگر قصد دارید به ادیت فیلم و ویدیو یا سخت کلیپ و میکس بپردازید باید از نرم افزارهای افترافکت یا پریمیر استفاده کنید. دنیای این دو نرم افزار نیز با یکدیگر متفاوت است. برای ادیت فیلم بیشتر از پریمیر استفاده می‌شود که شما با دیدن آموزش پریمیر میتوانید فیلم های مدنظر خود را به صورت حرفه ای تدوین کنید.

اما برای ساخت موشن گرافیک یا فتومونتاژ یا میکس های حرفه ای از افترافکت استفاده می‌کنند‌. قطعا در بازار داغ اینستاگرام به کلمه استوری موشن برخورد کرده اید. استوری موشن نیز از محصولات افترافکت است و شما می‌توانید با آموختن نرم افزار افترافکت، استوری موشن های حرفه ای بسازید. اما برای ادیت صدا یا فایل های صوتی لازم است از آدیشن استفاده کنیم. نرم افزار آدیشن به طور اختصاصی بر روی ادیت صدا کار می‌کند و خدماتی همچون کاهش نویز، حذف قسمتی از صدا، میکس و ادیت صدا، ترکیب چند صدا و… را به شما ارائه می‌دهد. نرم افزارهای ادیت در کامپیوتر بسیار زیاد هستند اما ما قصد داریم محبوب ترین و باکیفیت ترین نرم افزارها را به شما معرفی کنیم.

آموزش ادیت ویدیو با کامپیوتر

آیا می‌دانستید که مردم به تماشای ویدیو نسبت به خواندن متن یا دیدن عکس، علاقه ی بیشتری دارند. هنگامی که قصد داریم ویدیویی به نمایش بگذاریم باید با استفاده از ادیت، ویدیو را برای بیننده جذاب کنیم. زیرا ممکن است دیدن یک فیلم خام برای بینندگان خسته کننده باشد. در ادیت فیلم قصد داریم اشکالات فیلم را رفع کنیم و نقص فیلم را برطرف نماییم. سپس برای جذاب تر دیده شدن آن می‌توانیم از افکت، جلوه های ویژه، تنظیم نور، تنظیم صدا، افزودن موسیقی و… امکانات استفاده کنیم.

مطالب پیشنهادی  آموزش کپ کات | ساخت کلیپ و ادیت با capcut

انجام تمامی این مراحل فقط به مهارت فرد بستگی دارد و این مهارت با یک آموزش صحیح و اصولی بدست می‌آید. شاید برایتان سوال ایجاد شود که کدام نرم افزار را برای ادیت ویدیو آموزش ببینیم؟ زیرا نرم افزارهای زیادی برای آموزش ادیت ویدیو با کامپیوتر وجود دارد. اما از معروف ترین آنها می‌توان به پریمیر پرو و افترافکت، نرم افزار پاور دایرکتور ۳۶۵ و Pinnacle Studio اشاره کرد. هر کدام از این نرم افزارها نیاز به یادگیری دارند و یک فرد مبتدی نمی‌تواند با استفاده از آنها یک ادیت ویدیویی انجام دهد.

برنامه ادیت فیلم کامپیوتر pinnacle studio

این نرم افزار حرفه ای سالیان زیادیست که برای ویرایش فیلم مورد توجه کاربران حرفه ای و خانگی قرار گرفته است. یکی از قابلیت های این نرم افزار مربوط به انتقال فیلم های انتخابی بر روی کامپیوتر می‌باشد. انواع میکس و مونتاژ فیلم نیز توسط این برنامه انجام می‌شود. همچنین برای ادیت فیلم های قدیمی dvd یا فیلم هایی که بر روی کامپیوتر وجود دارد قابل اجراست. پلاگین و افکت های آماده در pinnacle studio باعث شده با صرف زمان کم تعداد زیادی افکت پیشرفته را بر روی فیلم قرار داد. از مهم ترین ویژگی های این نرم افزار شامل این موارد است:

  • پشتیبانی کردن از تمامی فرمت های رایج ویدئویی
  • پشتیبانی از , ultra HD  4K
  • پردازش 64 بیتی بسیار سریع در برگیرنده تمامی ابزارهای مورد نیاز مونتاژ فیلم، میکس و ویرایش
  • امکان تصویربرداری از صفحه نمایش
  • امکان برش فیلم
  • قابلیت میکس فیلم
  • کم کردن حجم فیلم
  • حذف خودکار نویز از فیلم
  • اضافه کردن ساده اشیا به فیلم drag & drop
  • ویرایش چند لایه، با تعداد لایه های نامحدود
  • داشتن محیط کاربری ساده تر نسبت به محیط های کاربری حرفه ای
  • قابلیت ویرایش نور و رنگ تصاویر
  • قابلیت افکت گذاری

دانلود برنامه ادیت ویدیو برای یوتیوب کامپیوتر

اکثر یوتیوبرها به دنبال برنامه ای هستند که ویدیوهای خود را ویرایش کنند یا کلیپ های جذابی برای بازخورد بیشتر بسازند. ما در این بخش سعی داریم با معرفی بهترین برنامه های ادیت کامپیوتر، به یوتیوبرها کمک کنیم. اگر شما هم در یوتیوب فعالیت می‌کنید یا به این شغل علاقه دارید، ابتدا لازم است با نرم افزارهای ادیت فیلم آشنا شوید. سپس آموزش پرکاربردترین و بهترین نرم افزار را ببینید تا بتوانید برای صفحه ی خود تولید محتوا انجام دهید.

مطالب پیشنهادی  میزان درآمد از تدوین در ایران چقدر در ماه هست؟

بدون شک می‌توان برای بهترین نرم افزار ادیت فیلم، نرم افزار Adobe Premiere Pro را نام برد. سپس می‌توان به نرم افزارهای دیگری مانند Shortcut ، Apple iMovie،  Filmora و… اشاره کرد. تمامی این نرم افزارها می‌توانند یک ویدیو کلیپ جذاب برای شما بسازند. استفاده از این نرم افزارها به صورت رایگان می‌باشد و مشمول هزینه نمی‌شود. اما همانطور که گفتیم گذراندن یک دوره آموزشی اصولی و پایه ای برای شما لازم است.

ادوب آدیشن چیست؟

اگر برای ادیت فایلی صوتی به دنبال بهترین برنامه های ادیت کامپیوتر هستید، باید از ادوبی آدیشن استفاده کنید. این ویرایشگر صوتی، نرم افزاری تخصصی و حرفه ای می‌باشد که می‌توانید برای پروژه های کوچک و بزرگ خود از آن کمک بگیرید. از قابلیت های مفید این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازگاری با انواع تکنولوژی های صوتی
  • طراحی صدا پیشرفته
  • نمایش طیفی پیشرفته
  • دارنده افکت های صدا
  • ضبط صدا با کیفیت بالا
  • خروجی گرفتن با دیسک های صوتی مختلف
  • سازگاری با صداهای چند کاناله

استفاده از این نرم افزار، برای کاربران حرفه ای، بدون محدودیت است. از ویژگی های آن می‌توان به سادگی و سهولت در استفاده از نرم افزار اشاره کرد‌. ادوبی آدیشن، سرعتی فوق العاده بالا دارد و از این نظر برای ارائه ی پروژه ها مناسب است.

سخن پایانی

در مطالب بالا به بررسی کلی برنامه ها و نرم افزارهای ادیت و ویرایش کامپیوتر پرداختیم. از معروفترین برنامه های مربوط به ادیت می‌توان به ادوبی پریمیر اشاره کرد. این نرم افزار بسیار قدرتمند و محبوب می‌باشد و نهایت سرعت را می‌توان در آن تجربه کرد. جدیدترین نسخه از این نرم افزار نسخه ۶۴ بیتی است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این برنامه مناسب برای سیستم ها و کامپیوتر های پیشرفته می‌باشد. در ضمن اگر تصمیم دارید عکس ها و تصاویر را ادیت کنید بهتر است از برنامه های فتوشاپ و لایت روم استفاده کنید.

سعی کنید قبل از نصب هر نرم افزار ادیت، حتما سخت افزار مورد نیاز آن را به صورت دقیق بررسی کنید. در این صورت اگر نرم افزار مورد نظر شما با سیستم مورد نظرتان همخوانی ندارد، به سادگی می‌توانید با پیدا کردن فایل پچ مناسب و یا پیدا کردن یک نسخه هماهنگ با سیستم خود به نصب نرم افزار بپردازید. عدم توجه به همین موضوع ساده باعث شده است که افراد زیادی بعد از نصب نرم افزار دچار چالش شوند و نتوانند به درستی از آن استفاده کنند. امروزه بهترین برنامه های ادیت کامپیوتر تمامی این اطلاعات را به شما منتقل خواهند کرد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید